Tips

Søg på hjemmesiden

Det er bedre at løbe langsomt end at blive skadet… …….

Som begynder bør du være indstillet på skulle gå undervejs.

Hold dig til de pauser, som programmet foreskriver.

Det kan være fristende at springe dem over især i starten, men det hævner sig ofte i den sidste i ende. Det er godt, hvis det føles let….

 

Der er 2 begynderprogrammer – efter uge 3, går program 2 lidt langsommere frem….

men det gælder for begge at det går lidt hurtigere end det er ideelt.

Så tag det hellere lidt med ro – og fortsæt sommeren over forhåbentlig sammen med os andre i Hvalsø Løbeklub.

Vi mødes efter begynderprogrammet hver lørdag kl. 9.00 – og onsdage kl. 17.30

Der er også Hvalsøløb den 30. april– måske din første 5 km?

 

Søndag d. 6. marts kl. 10:00 Opstart og Velkommen.

 

 

L= Løb i roligt tempo                                    G = Gang i alm. til rask tempo

 

TRÆNINGSPROGRAM – BEGYNDER 1.

 

                 1. UGE

6.. marts   1.dag 3 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L

9. marts    2.dag 3 min. G – 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L

Selvtræn   3.dag 3 min. G – 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L 

Rute: Ud ad Skovvejen – hen ad Kvandrupvej – retur ad Alabastvej. Ca. 2,3km      

 

                 2. UGE

13. marts  1.dag 3 min. G - 5 min. L- 2 min. G- 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L

16. marts  2.dag 3 min. G - 5 min. L- 2 min. G- 5 min. L- 2 min. G - 5 min. L

Selvtræn   3.dag 3 min. G - 5 min. L- 2 min. G- 5 min. L- 2 min. G - 5 min. L

Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Kvandrupvej –retur af Alabastvej. Ca. 3,4km

 

                 3. UGE

20. marts       1.dag 3 min. G - 7 min. L- 2 min. G- 7min. L- 2 min. G- 7 min. L

Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Kvandrupvej –retur af Skovvejen. Ca. 3,4km. 23. marts                 2.dag 3 min. G - 10 min. L - 3 min. G- 10 min. L

Selvtræn   3.dag 3 min. G - 10 min. L – 3 min. G- 10 min. L

Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Hastrupvej – retur af Skovvejen. Ca. 4km

                

 

4. UGE

27. marts  1.dag 3 min. G - 15 min. L – 3 min. G- 5 min. L

Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Hastrupvej – retur af Skovvejen. Ca. 4km

30. marts  2.dag 3 min. G - 20 min. L

Selvtræn   3.dag 3 min. G - 20 min. L

Rute: Ud af Alabast – Grønnevej – Hjertesti – retur af Skovvejen. Ca. 4,2km

 

                 5. UGE 

3. april      1.dag 3 min. G - 15 min. L- 2 min. G- 10 min. L

7. april      2.dag 3 min. G - 25 min. L

Selvtræn     3.dag 3 min. G - 25 min. L

Rute: Ud af Alabast – Hastrupvej - Tradshusvej – Ræven – Grusgravsvej – retur ad Søndersøvej – Skovvejen. Ca. 4,9km

 

6. UGE

10. april     1.dag 30 min. L

13. april    2.dag 35 min. L

Selvtræn   3.dag 35 min. L

Rute: Ud af P. Olsensvej - Grønnevej – Hjertesti – retur af Skovvejen. Ca. 4,55km

 

17. afslutning kl. 10:00 ca. 5 km

Rute: Ud af P. Olsensvej - Grønnevej –retur af Skovvejen.

 

TRÆNINGSPROGRAM – BEGYNDER 2.

 

- - - - - dvs. du synes ovenstående er lidt for hurtigt,

så tager vi det lidt roligere fra uge 3-------------------

 

                

3. UGE

20. marts  1.dag 3 min. G - 6 min. L- 2 min. G- 6 min. L- 2 min. G - 6 min. L

23. marts  2.dag 3 min. G - 7 min. L - 2 min. G- 7 min. L – 2 min. G – 7 min L

Selvtræn   3.dag 3 min. G - 7 min. L - 2 min. G- 7 min. L – 2 min. G – 7 min L

Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Kvandrupvej –retur af Skovvejen. Ca. 3,4km

                

                 4. UGE

27. marts  1.dag 3 min. G - 10 min. L- 2 min. G – 5 min. L – 2 min G – 5 min. L

30. marts  2.dag 3 min. G - 10 min. L – 2 min. G – 10 min. L

Selvtræn   3.dag 3 min. G - 10 min. L – 2 min. G – 10 min. L

Rute: Ud ad Alabast – Kvandrupvej – Hastrupvej – retur ad Skovvejen. Ca. 3,65km

 

                 5. UGE 

3. april      1.dag 3 min. G - 15 min L – 3 min G – 5 min L

6. april      2.dag 3 min. G - 20 min L

Selvtræn    3.dag 3 min. G - 20 min. L

Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Hastrupvej – retur af Skovvejen. Ca. 4km

 

6. UGE

10. april     1.dag 3 min. G - 25 min. L

13. april    2.dag 3 min. G - 30 min. L

Selvtræn    3.dag 3 min. G - ca. 25 min L

Rute: Ud af Skovvejen - Tradshusvej – Grusgravsvej – retur af Søndersøvej. Ca. 4km

 

17. april afslutning kl. 10:00 ca. 4 km

Rute: Ud af Alabast – Grønnevej – Hjertesti – retur af Skovvejen. Ca. 4,2km

 

Husk hvalsøløbet d. 30. april kl. 10

 

På gensyn

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

   

Nyhedsbrev

Ønsker du at være medlem af Hvalsø Løbeklub (Medlemskab er gratis) eller bare holde dig opdateret med hvad der sker i klubben, så tilmeld dig vort nyhedsbrev.

Slå venligst javascript til for at udfylde denne formular