Tips
Hvalsø Løbet april 2011
Skovløberen 2014

Begyndertræningsprogram 2015

har du ikke fået dagens mail? så kunne vi ikke tyde din mailadresse - send Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Sammen med Lone Askirk er der nu en plan for årets begyndertræning. Vi starter 22. marts:

Meld dig gerne allerede nu på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Det er bedre at løbe langsomt end at blive skadet… …….
 
Som begynder bør du være indstillet på skulle gå undervejs.
 
Hold dig til de pauser, som programmet foreskriver.
Det kan være fristende at springe dem over især i starten, men det hævner sig ofte i den sidste i ende. Det er godt, hvis det føles let….
 
Der er 2 begynderprogrammer – efter uge 3, går program 2 lidt langsommere frem….
men det gælder for begge at det går lidt hurtigere end det er ideelt.
Så tag det hellere lidt med ro – og fortsæt sommeren over forhåbentlig sammen med os andre i Hvalsø Løbeklub.

Vi mødes efter begynderprogrammet hver lørdag kl. 9.00 – og onsdage kl. 17.30
 
Der er også Hvalsøløb den 10. maj – måske din første 5 km?
 
Søndag d. 22. marts kl. 10:00 Opstart og Velkommen.
 
 
L= Løb i roligt tempo                  G = Gang i alm. til rask tempo
 

TRÆNINGSPROGRAM – BEGYNDER 1.

 
1. UGE
22. marts   1.dag 3 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L
25. marts   2.dag 3 min. G – 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L
Selvtræn    3.dag 3 min. G – 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L 
Rute: Ud ad Skovvejen – hen ad Kvandrupvej – retur ad Alabastvej. Ca. 2,3km      
 
2. UGE
29. marts   1.dag 3 min. G - 5 min. L- 2 min. G- 3 min. L- 2 min. G - 3 min. L
1. april       2.dag 3 min. G - 5 min. L- 2 min. G- 5 min. L- 2 min. G - 5 min. L
Selvtræn    3.dag 3 min. G - 5 min. L- 2 min. G- 5 min. L- 2 min. G - 5 min. L
Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Kvandrupvej –retur af Alabastvej. Ca. 3,4km
 
3. UGE
5. april       1.dag 3 min. G - 7 min. L- 2 min. G- 7min. L- 2 min. G- 7 min. L
Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Kvandrupvej –retur af Skovvejen. Ca. 3,4km
8. april       2.dag 3 min. G - 10 min. L - 3 min. G- 10 min. L
Selvtræn    3.dag 3 min. G - 10 min. L – 3 min. G- 10 min. L
Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Hastrupvej – retur af Skovvejen. Ca. 4km               
               
 
4. UGE
12. april     1.dag 3 min. G - 15 min. L – 3 min. G- 5 min. L
Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Hastrupvej – retur af Skovvejen. Ca. 4km
15. april     2.dag 3 min. G - 20 min. L
Selvtræn    3.dag 3 min. G - 20 min. L
Rute: Ud af Alabast – Grønnevej – Hjertesti – retur af Skovvejen. Ca. 4,2km
 
5. UGE 
19. april     1.dag 3 min. G - 15 min. L- 2 min. G- 10 min. L
22. april     2.dag 3 min. G - 25 min. L
Selvtræn     3.dag 3 min. G - 25 min. L
Rute: Ud af Alabast – Hastrupvej - Tradshusvej – Ræven – Grusgravsvej – retur ad Søndersøvej – Skovvejen. Ca. 4,9km
 
6. UGE
26. april     1.dag 30 min. L
29. april     2.dag 35 min. L
Selvtræn    3.dag 35 min. L
Rute: Ud af P. Olsensvej - Grønnevej – Hjertesti – retur af Skovvejen. Ca. 4,55km
 
3. maj afslutning kl. 10:00 ca. 5 km
Rute: Ud af P. Olsensvej - Grønnevej –retur af Skovvejen.
 
 
 
TRÆNINGSPROGRAM – BEGYNDER 2.
 
- - - - - dvs. du synes ovenstående er lidt for hurtigt, så tager vi det lidt roligere fra uge 3-------------------
 
               
3. UGE
5. april       1.dag 3 min. G - 6 min. L- 2 min. G- 6 min. L- 2 min. G - 6 min. L
8. april       2.dag 3 min. G - 7 min. L - 2 min. G- 7 min. L – 2 min. G – 7 min L
Selvtræn    3.dag 3 min. G - 7 min. L - 2 min. G- 7 min. L – 2 min. G – 7 min L
Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Kvandrupvej –retur af Skovvejen. Ca. 3,4km
               
4. UGE
12. april     1.dag 3 min. G - 10 min. L- 2 min. G – 5 min. L – 2 min G – 5 min. L
15. april     2.dag 3 min. G - 10 min. L – 2 min. G – 10 min. L
Selvtræn    3.dag 3 min. G - 10 min. L – 2 min. G – 10 min. L
Rute: Ud ad Alabast – Kvandrupvej – Hastrupvej – retur ad Skovvejen. Ca. 3,65km
 
5. UGE 
19. april     1.dag 3 min. G - 15 min L – 3 min G – 5 min L
22. april     2.dag 3 min. G - 20 min L
Selvtræn    3.dag 3 min. G - 20 min. L
Rute: Ud af P. Olsensvej – Østrevej – Hastrupvej – retur af Skovvejen. Ca. 4km
 
6. UGE
26. april     1.dag 3 min. G - 25 min. L
29. april     2.dag 3 min. G - 30 min. L
Selvtræn    3.dag 3 min. G - ca. 25 min L
Rute: Ud af Skovvejen - Tradshusvej – Grusgravsvej – retur af Søndersøvej. Ca. 4km
 
3. maj afslutning kl. 10:00 ca. 4 km
Rute: Ud af Alabast – Grønnevej – Hjertesti – retur af Skovvejen. Ca. 4,2km
 
Husk Hvalsøløbet d. 10. maj kl. 10
 
På gensyn
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Nyhedsbrev

Ønsker du at være med medlem af Hvalsø Løbeklub eller bare holde dig opdateret med hvad der sker i klubben, så tilmeld dig vort nyhedsbrev.
captcha